Projekt s podjetjem Cinkarna Celje, ki je uvedlo svoje zasebno 5G-omrežje, je pokazal, da tehnologija 5G ne prinaša le pokritosti velikih proizvodnih površin, ampak tudi stroškovne in tehnične prednosti pred tradicionalnimi omrežji wi-fi. Tako poudarja Kristijan Melinc, vodja razvoja, raziskav in inovacij v Telekomu Slovenije.
Telekom Slovenije je prvi primer zasebnega komercialnega 5G-omrežja v Sloveniji v začetku leta zasnoval in izvedel skupaj s tehnološkim partnerjem Kontron.
V Cinkarni Celje, ki ima približno 720 zaposlenih, so z zasebnim mobilnim omrežjem 5G v prvi fazi uredili oziroma digitalizirali skladiščno poslovanje in tako optimizirali delo. Kot pravi Boris Špoljar, vodja informatike v Cinkarni Celje, v podjetju 5G vidijo kot priložnost za lažje doseganje ciljev digitalizacije.
Kaj pomeni, ko se industrijsko podjetje odloči, da si zgradi lastno omrežje 5G, bosta Boris Špoljar in Kristijan Melinc osvetlila na konferenci Pametna industrija 17. junija v Velenju.
Zakaj zasebna 5G-omrežja niso modna muha
Tehnologija 5G ne prinaša le pokritosti velikih proizvodnih površin, ampak tudi stroškovne in tehnične prednosti pred tradicionalnimi omrežji wi-fi, poudarja Kristijan Melinc.
»V primeru Cinkarne Celje bi za pokritje 45 hektarjev velikega območja s tehnologijo wi-fi potrebovali okoli 120 dostopnih točk, medtem ko so s 5G zadostovale štiri zunanje in dve notranji anteni. Zasebna 5G-omrežja niso modna muha, temveč odgovor na konkretne izzive industrijskih okolij.«