Veliki porabniki električne energije, recimo industrijska podjetja ali proizvodne gospodarske družbe, lahko svoje proizvodne procese prilagodijo ceni električne energije tako, da izkoristijo prednosti dinamičnih cen električne energije na trgu, poudarja Andrej Špec, specialist za strateške inovacijske programe in projekte v družbi ELES.
Družba ELES sicer skrbi za zanesljivo obratovanje omrežij, kamor sodi tudi ohranjanje ravnotežja med proizvodnjo in porabo na ravni celotnega slovenskega energetskega sistema. »To se lahko izvaja prek povečanja ali zmanjšanja proizvodnje, nakupa ali prodaje električne energije na trgih ali prek prožnosti na strani uporabnikov omrežja. To pomeni, da lahko podjetja, ki so sposobna prilagoditi svoj odjem iz omrežja ali oddajo v omrežje, pri tem sodelujejo,« pravi sogovornik. Podjetja svojo prožnost na trgu običajno ponudijo prek tako imenovane agregacije.
»Funkcijo agregatorja opravljajo podjetja, ki med sabo povezujejo odjem ali proizvodnjo električne energije več uporabnikov sistema, z namenom prodaje ali nakupa električne energije na trgu, izravnave lastnega sistema ali sodelovanja pri ponujanju storitev izravnave pri Elesu. Na našem trgu to nalogo pogosto izvajajo dobavitelji, ni pa nujno, da je dobavitelj tudi agregator, in obratno.«
Priložnosti industrije na energetskem trgu bo Andrej Špec predstavil na konferenci Pametna industrija 17. junija v Velenju.
Dinamične cene električne energije
O izzivih, ki jih pred podjetja postavlja aktivna vloga na trgu energije, Andrej Špec dodaja še: »Drug pomemben vidik so dinamične cene električne energije. Uporabniki, ki lahko svoje procese prilagodijo ceni električne energije, lahko izkoristijo prednosti dinamičnih cen električne energije na trgu.
Z večanjem deleža obnovljivih virov se veča delež z vremenom pogojene proizvodnje in s tem tudi spremenljivost cen na trgu. Podjetja si že v veliki meri zagotavljajo lastne vire energije (na primer s sončno elektrarno). Ob digitalizaciji procesov bo treba razmišljati še o tem, kako v vsakem trenutku oceniti svoj potencial prožnosti in s svojim dobaviteljem preveriti tudi možnost ponujanja storitve prožnosti.